Bankkoncernen Nordeas kunder har utsatts för ytterligare ett bedrägeriförsök. I ett e-brev uppmanas kunderna att registrera användarnamn och lösenord på en viss webbsida.
Ny bluff mot Nordeakunder
Uppdaterad: 16 jan. 2007Publicerad: 16 jan. 2007
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Syftet med brevet uppges vara att internetbankens virusskydd ska uppgraderas.
Meddelandet är som vanligt skrivet på mycket dålig svenska. Men det som gör bluffen osedvanligt tafflig är att den medföljande länken inte ens fungerar.
Under fjolåret drabbades Nordea av en våg av bluffmejl riktade till kunderna.
Men de senaste gångerna är det ingen som har gått på det här. Kunderna har lärt sig att det inte kommer ifrån oss, säger presschefen Boo Ehlin till TT.
TT
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Martin Schori
Martin Schori
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS