Realtid

Ny bluff mot Nordeakunder

Martin Schori
Uppdaterad: 16 jan. 2007Publicerad: 16 jan. 2007

Bankkoncernen Nordeas kunder har utsatts för ytterligare ett bedrägeriförsök. I ett e-brev uppmanas kunderna att registrera användarnamn och lösenord på en viss webbsida.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Syftet med brevet uppges vara att internetbankens virusskydd ska uppgraderas.

Meddelandet är som vanligt skrivet på mycket dålig svenska. Men det som gör bluffen osedvanligt tafflig är att den medföljande länken inte ens fungerar.

Under fjolåret drabbades Nordea av en våg av bluffmejl riktade till kunderna.

Men de senaste gångerna är det ingen som har gått på det här. Kunderna har lärt sig att det inte kommer ifrån oss, säger presschefen Boo Ehlin till TT.

TT

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Martin Schori
Martin Schori
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]