Sportdrycksföretaget Gatorade överger golfstjärnan efter hans ursäkt i tv.
Nu överger även Gatorade Tiger Woods
Mest läst i kategorin
Att Gatroade nu väljer att överge Tiger Woods sker bara en vecka efter golfstjärnans framträdande i tv där han bad sin fru och familj om ursäkt för sina otrohetsaffärer.
Anmäl dig till Realtid.ses Nyhetsbrev Teknik, Media och Telekom.
En talesman för Pepsi-ägda Gatorade uppger att det inte finns en plats för Tiger i sin marknadsföring och att de därför har avslutat samarbetet.
– Men vi önskar honom lycka till.
Drycken ”Tiger Focus” dras in men däremot rörs inte samarbetet med välgörenhetsorganisationen Tiger Woods Foundation, skriver The Times.
Gatorade är det tredje stora bolaget som väljer att avsluta samarbetet med Tiger Woods. Tidigare jättar som övergett stjärnan är Accenture och Gillette som valt att avsluta samtliga avtal med golfstjärnan.
En av de sponsorer som inte drar tillbaka sina avtal är Nike. Charlie Denson som basar för Nikes golf-avdelning säger att de fortsätter att stötta Tiger.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.