Sports Illustrated kommer i dag med sitt årliga Swimsuitnummer.
Nu landar det stora baddräktsnumret
Mest läst i kategorin
Varje år kommer tidningen Sports Illustrated med sitt traditionsenliga Swimsuit-nummer. Alltid med världens mest kända fotomodeller poserandes i baddräkt.
Nu har Swimsuit ’09 landat i USA. Tidningen har viss fördröjning till svenska pressbutiker men några av bilderna kan ses på nätet redan nu.
Omslaget är alltid en begivenhet och årets framsida avtäcktes på talkshowen Late Show with David Letterman. Bland sponsorerna bakom jippot märks Nissan och Pepsi. Läskjätten står bland annat bakom baddräktssatsningens egen YouTube-kanal.
New York Post skriver att Leonardo DiCaprio ville ha Bar Refaeli som omslagsflicka så att hans ex, Gisele Bundchen, ska bli avundsjuk.
Tidningen brukar sälja i cirka 85.000 exemplar av ett normalt nummer. Men baddräktsnumret kan komma upp i upplagor på 1,5 miljoner.
Sports Illustrated Swimsuit Premiere Party hålls i New York City i morgon.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.