Med hjälp av din mobiltelefon kan du designa dina egna Nikeskor och dessutom visa de för turister på jätteskärmar i New York.
Nike tar hjälp av kunderna
Mest läst i kategorin
Interaktiv marknadsföring är det senaste knepet i kampen om gymnastikskokonsumenterna.
Skojätten Nike har hittat ett smart sätt att marknadsföra sig genom att låta designintresserade kunder göra sina egna skor. Tjänsten har varit möjlig i ett par år via internet, men nu tar Nike konceptet ett steg längre och lägger ut den på mobiltelefoner. Dessutom kommer skorna att visas på en 22 våningar hög tv-skärm på Time Square i New York under 60 sekunder. Därmed får Nike hjälp med både designen och marknadsföringen på en gång.
Kunderna utgår från en standardsko, men kan välja mellan hundratals olika färgkombinationer och får själva bestämma vad de ska stå på skorna. Nike har dock lagt in vissa restriktioner som att till exempel trycka namnet på en konkurrent på skorna.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.