Den stora breda massan lockar inte längre den klassiska amerikanska nyhetsmagasinet Newsweek.
Newsweek ska bli smalare
Mest läst i kategorin
Tidningen planerar en radikal omgörning för att anpassa sig till en mindre publik.
– Massan är en affärsidé som inte funkar för oss. Jag önskar att det gjorde men det gör det inte. Vi gjorde det väldigt framgångsrikt en längre tid men det kan vi inte göra längre, säger vd:n Tom Ascheim till New York Times.
Den tidigare strategin att obligatoriskt täcka de största och viktigaste händelserna kommer att överges en gång för alla. Nu ska man bara skriva om skeenden där man har något eget att tillägga.
Newsweek blöder ekonomiskt och både huvudägaren Washington Post och flera amerikanska medieanalytiker menar att det är något radikalt som måste ske.
Den nya strategin innebär att förändra både sig självt och tidningen och försöka få läsarna att betala mer för innehållet.
För ett lite mer än ett år sedan hade tidningen drygt 3 miljoner i upplaga i USA och om knappt ett år beräknas den siffran har minskat till 1,5 miljoner. Tidskriften har en kärna prenumeranter på drygt en miljon och det är dessa man kommer att satsa på.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.