The New York Times lyckades krympa sin förlust under tredje kvartalet.
The New York Times krymper förlusten
Mest läst i kategorin
Det skedde samtidigt som annonsförsäljningen rasade med 27 procent.
Trots annonsraset slog koncernen marknadens förväntningar vad gäller omsättning.
Anmäl dig till Teknik, Media och Telekom-nyhetsbrevet som kommer ut på tisdagar.
Nettoförlusten för kvartalet blev 35,6 miljoner dollar, 25 cent per aktie. Samma kvartal i fjol låg förlusten på 106,3 miljoner, 74 cent per aktie.
Omsättningen föll 17 procent till 570,6 miljoner dollar, vilket kan jämföras med en snittprognos bland analytiker på 561 miljoner dollar.
Enligt koncernchefen Janet Robinson finns det ”uppmuntrande tecken på en förbättring i ekonomin överlag och i diskussionerna med våra annonsörer”.
The New York Times har genomfört ett omfattande besparingsprogram sedan krisen slog till på allvar i fjol. Personalstyrkan är totalt 20 procent lägre i dag än för ett år sedan, och för dörren står en omdiskuterad nedskärning av den redaktionella personalen i flaggskeppet, själva tidningen The New York Times.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.