Realtid

The New York Times krymper förlusten

administrator
administrator
Uppdaterad: 22 okt. 2009Publicerad: 22 okt. 2009

The New York Times lyckades krympa sin förlust under tredje kvartalet.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det skedde samtidigt som annonsförsäljningen rasade med 27 procent.

Trots annonsraset slog koncernen marknadens förväntningar vad gäller omsättning.

Anmäl dig till Teknik, Media och Telekom-nyhetsbrevet som kommer ut på tisdagar.

Nettoförlusten för kvartalet blev 35,6 miljoner dollar, 25 cent per aktie. Samma kvartal i fjol låg förlusten på 106,3 miljoner, 74 cent per aktie.

Omsättningen föll 17 procent till 570,6 miljoner dollar, vilket kan jämföras med en snittprognos bland analytiker på 561 miljoner dollar.

Enligt koncernchefen Janet Robinson finns det ”uppmuntrande tecken på en förbättring i ekonomin överlag och i diskussionerna med våra annonsörer”.

The New York Times har genomfört ett omfattande besparingsprogram sedan krisen slog till på allvar i fjol. Personalstyrkan är totalt 20 procent lägre i dag än för ett år sedan, och för dörren står en omdiskuterad nedskärning av den redaktionella personalen i flaggskeppet, själva tidningen The New York Times.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]