Internetannonseringen har fortsatt att öka under den globala, ekonomiska krisen.
Nätreklam väntas spränga miljardvall
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Och nätreklamen blir den främsta vinnaren bland de olika reklamkategorierna fram till 2014, enligt en ny prognos från revisionsjätten Pricewaterhouse Coopers.
Anmäl dig till Teknik, Media och Telekom-nyhetsbrevet som kommer ut på tisdagar
Internetreklamen väntas öka globalt med i genomsnitt 11,4 procent per år fram till och med 2014.
I Sverige väntas tillväxttakten bli något lägre, 8,7 procent.
Men nätreklamen väntas ändå omsätta mer än en miljard kronor 2014. Inte minst förutspås en mycket kraftig ökning av internetreklam via mobilen.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS