Enligt en undersökning av European Internet Advertising Association, EIAA, överger nu européerna papperstidningarna för internet.
Nätet spöar pappret
Mest läst i kategorin
Undersökningen visar att surfande på nätet motsvarar 20 procent av mediekonsumtionen. Det är dubbelt så mycket tid som mediekonsumenterna lägger på att läsa en papperstidning.
Tiden som människor spenderar på internet har fördubblats på bara ett år samtidigt som tidningsläsandet har sjunkit med 2 procent sedan 2003.
Alison Fennah, EIAA:s vd, förklarar den kraftiga ökningen av internetanvändandet med att allt fler fått tillgång till bredband.
En annan förändring är att tv-tittandet har minskat med 10 procent till att utgöra 30 procent av den totala mediekonsumtionen. Av de tillfrågade uppger nästan en tredjedel att de sett mindre på tv och att de istället spenderar mer tid på nätet.
Realtid.se
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.