Internetförsäljningen i svensk detaljhandel ökade med 40 procent under det senaste året och beräknas år 2004 uppgå till 6,8 miljarder kronor. Det motsvarar 3,1 procent av den totala försäljningen i den svenska sällanköpsvaruhandeln.
Nätanvändning ökar inom handeln
Olle Blomkvist
Uppdaterad: 22 feb. 2005Publicerad: 22 feb. 2005
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Det skriver Handelns Utredningsinstitut, HUI, i en forskningsrapport.
Dessutom använder både detalj- och partihandelsföretag internet för kommunikation, information och marknadsföring i större utsträckning än tidigare. Internet är i dag det näst vanligaste kommunikationsmedlet efter telefonen, enligt HUI.
TT
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Olle Blomkvist
Olle Blomkvist
ANNONS
Förmånligt pris på Passat laddhybrid SWE Edition
Kör upp till tolv mil helt på el med den populära laddhybridskombin.
Se det aktuella erbjudandet här!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS





