Realtid

Nätanvändning ökar inom handeln

Olle Blomkvist
Uppdaterad: 22 feb. 2005Publicerad: 22 feb. 2005

Internetförsäljningen i svensk detaljhandel ökade med 40 procent under det senaste året och beräknas år 2004 uppgå till 6,8 miljarder kronor. Det motsvarar 3,1 procent av den totala försäljningen i den svenska sällanköpsvaruhandeln.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det skriver Handelns Utredningsinstitut, HUI, i en forskningsrapport.

Dessutom använder både detalj- och partihandelsföretag internet för kommunikation, information och marknadsföring i större utsträckning än tidigare. Internet är i dag det näst vanligaste kommunikationsmedlet efter telefonen, enligt HUI.

TT

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Olle Blomkvist
Olle Blomkvist
ANNONS
Förmånligt pris på Passat laddhybrid SWE Edition

Kör upp till tolv mil helt på el med den populära laddhybridskombin.

Se det aktuella erbjudandet här!
ANNONS
ANNONS