MySpace är det populäraste sökordet i USA. Hälften av de tio mest sökta termerna är MySpace-relaterade.
MySpace dominerar i cyberrymden
Mest läst i kategorin
MySpace är den i särklass populäraste söktermen med sina 0,63 procent. Sökvarianten Myspace.com kommer tvåa med 0,41 procent när undersökningsföretaget Hitwise har gjort en djupdykning i statistiken över internetanvändandet i USA under 2006.
Den framgångsrika sajten dominerar starkt. På topp tio finner vi också www.myspace.com, en särskrivning av sajtens namn samt myspace layouts. Bara de fem sökvarianterna som förekommer bland de topp tio-placeringarna MySpace är inblandade i ger sajten sammanlagt 1,5 procent av samtliga sökningar i Hitwises rapport.
Ebay kommer trea, Yahoo fyra och Mapquest på en femteplats. Övriga sökord i topp tio är Yahoo.com och lyrics.
Av amerikanernas sökningar i tv-kategorin framgår att de tre stora tv-bolagen inte längre finns någonstans i toppen. Det populäraste tv-programmet är American Idol, Oprah ligger på fjärde plats och Lost på sjätte. Dancing with the stars, motsvarigheten till Let´s dance i Sverige, buggar in på en femte plats.
I modekategorin ligger Old Navy, Hollister, det felstavade ”victoria secret”, American Eagle och Gap i topp med betydligt större procentandelar än topparna i de övriga kategorierna.
Hos Yahoo var Britney Spears, WWE (World Wrestling Entertainment), Shakira, Jessica Simpson och Paris Hilton de mest sökta orden 2006.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.