Han har en strategi för att locka mer annonsintäkter till den blödande tidningen.
Murdoch vill förnya Wall St Journal
Mest läst i kategorin
Rubert Murdoch är redo att förnya Wall Street Journal. Han vill göra innehållet i tidningen bredare för att nå fler målgrupper, enligt Guardian.
– Vi har många planer och idéer som behöver slipas till, berättade han under en presskonferens i San Fransisco.
– Jag vill förbättra tidningen på alla möjliga sätt. Göra bättre finanssidor, men även få mer nationella och internationella nyheter med i tidningen.
Han berättade även att han ville öka bevakningsområdet kring kulturfrågor bland annat för att öka annonsintäkterna från filmbolag.
– Jag vill att tidningen ska täcka konst, mode och kultur. Det skulle vara skönt att slå New York Times, säger han.
Utmaningen som möter den 76-åriga mediamagnaten rapporterades i går. Annonsintäkterna för tidningen rasade 2,9 procent under det tredje kvartalet i år – räknat i volym var raset 13,6 procent.
Enligt tidningsanalytikern John Morton har tidningen kämpat med intäkterna sedan it-bubblan sprack.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.