…nordisk marknadschef på Kraft Foods, som just lanserat O'boy-kexet. Varför kalla ett chokladöverdraget kex för O'boy?
Magnus Hammarskjöld

– För att det är två saker vi är mycket duktiga på, det ena är choklad det andra är O’boy. Vi tänkte att vi ska få ihop de sakerna. Och idag saknas det faktiskt starka choklad-varumärken riktade till ungdomsgruppen. Varumärkena är riktade mot barn eller vuxna, men O’boy är ett starkt varumärke just i åldrarna 10-15.
O’boy är väl över huvud taget ett starkt varumärke?
– Ett mycket bra varumärke. Ett av våra absolut starkaste. I just den målgruppen i alla fall.
Men finns det inte risk att det blir som med bilar – samma bottenplatta, olika namn. Håller varumärket för det?
– Vi tror att det gör det. Det är fortfarande choklad, fortfarande njutning.
Det är tillräckligt nära?
– Precis. Det är absolut tillräckligt nära för att hålla
Så det är riktig O’boy i kexen?
– Nä, det går inte. Vi kommer ganska nära, men smaken av O’boy är väldigt mycket smaken av mjölken. Det går inte att få den smaken i fast choklad.
Men de är goda ändå? Jag har inte smakat…
– De är livsfarligt goda.