Han vann en resa till Madrid, men känner sig ändå blåst av SAS.
Lurad av SAS-tävling på Facebook
Mest läst i kategorin
En läsare, vi kan kalla honom Klas, hör av sig till Realtid.se.
Han har just vunnit en SAS flygbiljett för två till Madrid, genom att delta i en tävling på Facebook.
Klas vinnande motivering lyder:
”NN my oldest friend, steered me in a new direction when things were going really bad when I was a teenager. Due to 4 765 km between us all we have is Facebook. SAS to the rescue J”
Men ändå känner sig Klas grymt besviken på SAS. Klas bor i Förenade Arabemiraten, men SAS tävlingsregler tvingar honom att själv betala flygbiljetten mellan Dubai och Köpenhamn.
– Än en gång har SAS lyckats att förvåna och göra en tidigare trogen kund besviken, säger Klas.
Själv uppger Klas att han aldrig valde Köpenhamn som avreseort, när han deltog i tävlingen.
– Det säger ju sig självt att det inte är mycket till tävling och pris om vi båda på egen bekostnad måste ta oss till och sen tillbaka hem från den flygplats som SAS behagar att flyga ut oss ifrån, säger Klas.
Men Annika Östman, projektledare på SAS, tycker inte att SAS gjort något fel.
– För att vara med och tävla måste du först välja avreseort och det framgår av tävlingsreglerna att man får ta sig till avreseorten på egen hand, säger Annika Östman på SAS.
Förstår du att Klas är besviken?
– Jag beklagar det och att han missat tävlingens regler. Men han måste inte vara med och tävla och han måste inte utnyttja resan mellan Köpenhamn och Madrid, säger Annika Östman.
Kommer SAS att kompensera honom på något sätt?
– Nej, vi har inte felat någon stans.
Kampanjen har gått på Facebook under tio dagar och genererat över 5.000 tävlingsbidrag, vilket SAS betraktar som ett mycket bra resultat. Sammanlagt har SAS delat ut 200 stycken resor till ett värde av cirka 200.000 kronor.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.