Realtid

Louis Vuitton är inte lika hett längre

Realtid.se
Uppdaterad: 21 maj 2013Publicerad: 21 maj 2013

Varumärket tappar i värde.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Även om Louis Vuitton behåller förstaplatsen bland världens lyxigaste varumärken för åttonde året i rad så tappar märket i värde. Under det senaste året har Louis Vuittons varumärkesvärde sjunkit med 12 procent till 22,7 miljarder dollar, medan andra märken, som Gucci och Prada ökar i värde. Det enligt Millward Brown Optimor BrandZ study, skriver Bloomberg.com.

Tvåan, Hermès, som är kända för sina exklusiva scarfs, värderas till 19,1 miljarder dollar, precis som föregående år.

Guccis varumärke, som ligger på en tredjeplats i rankingen, värderas till 12,7 miljarder dollar, en ökning med 48 procent sedan undersökningen senast gjordes.

Fjärdeplatsen innehas av Prada som ökade värdet på sitt varumärke med hela 68 under förra åre och är nu värt 9,45 miljarder dollar.

Världens mest värdefulla varumärke, alla kategorier, är Apple som värderas till 185 miljarder dollar, en ökning med 1 procent från föregående år, enligt Millward Brown Optimor.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]