Varumärket tappar i värde.
Louis Vuitton är inte lika hett längre
Mest läst i kategorin
Även om Louis Vuitton behåller förstaplatsen bland världens lyxigaste varumärken för åttonde året i rad så tappar märket i värde. Under det senaste året har Louis Vuittons varumärkesvärde sjunkit med 12 procent till 22,7 miljarder dollar, medan andra märken, som Gucci och Prada ökar i värde. Det enligt Millward Brown Optimor BrandZ study, skriver Bloomberg.com.
Tvåan, Hermès, som är kända för sina exklusiva scarfs, värderas till 19,1 miljarder dollar, precis som föregående år.
Guccis varumärke, som ligger på en tredjeplats i rankingen, värderas till 12,7 miljarder dollar, en ökning med 48 procent sedan undersökningen senast gjordes.
Fjärdeplatsen innehas av Prada som ökade värdet på sitt varumärke med hela 68 under förra åre och är nu värt 9,45 miljarder dollar.
Världens mest värdefulla varumärke, alla kategorier, är Apple som värderas till 185 miljarder dollar, en ökning med 1 procent från föregående år, enligt Millward Brown Optimor.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.