Realtid
administrator
administrator
Uppdaterad: 10 jan. 2013Publicerad: 10 jan. 2013

Globala M&A-nätverk får snarlika namn.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Nätverket M&A Europe byter namn till M&A Worldwide, enligt ett pressmeddelande.

Numera finns åtskilliga världsomspännande allianser inom M&A för att backa upp lokala spelare med ett internationellt nätverk.

M&A Europe, numera alltså M&A Worldwide, bildades 2004 och har 40 partners i 36 länder.

Ett annat nätverk, M&A International, har funnits sedan 1980-talet och har ett liknande upplägg, och numera även ett liknande namn.

Men, ingen av nätverkens svenska partners verkar se en eventuell namnförväxling som något problem.

–Det nya namnet reflekterar bättre vår geografiska spridning eftersom vi inte bara finns i Europa. Jag tror absolut inte att det blir något problem. Nätverken är inte överlappande på något sätt, säger Jonas Ljungström som är chef för M&A på Stockholm Corporate Finance, som är M&A Worldwides svenska partner.

Anders Ingler, vd på Avantus som är svensk partner i det globala nätverket M&A International, ser inte heller namnförväxling som något direkt problem.

– Det var nytt för mig att de skulle byta namn, men jag tror inte att det leder till några problem. Vårt primära varumärke är Avantus, även om vi har vårt globala nätverk i ryggen. Varumärket M&A International används framför allt i statistik, säger han.

ANNONS

Thomas Karlsson vd och delägare på Arctos, som är medlem i nätverket Global M&A Partners, har en lite annan syn på saken.

– Visst kan det vara ett problem att M&A-nätverken har likartade namn. Det finns ju otroligt många sådana här allianser nu. Men vi försöker framför allt framhålla Arctos som vårt varumärke. Sedan vet våra kunder att vi har ett internationellt nätverk i ryggen, säger han.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS