Ibis vill locka affärsresenärer.
Lågbudget med stil
Mest läst i kategorin
Från enkla budgethotell till budgethotell med stil. Det är tanken bakom uppgraderingen av ett antal Ibishotell i Sverige.
Det sker genom att den internationella budgethotellkedjan introducerar sin systerkedja Ibis Styles i Sverige. I Sverige är det tio Ibishotell, ägda av Norse Hotels, som omfattas av förändringen. Hotellen inom Ibis Styles har enligt kedjan fokus på ”skandinavisk design och service dygnet runt”.
– När vi köpte hotellen visste vi att vi var tvungna att investera i dem och nu när vi gjort det passar vi inte längre som vanliga Ibis, därför passade det bra med den här rebrandingen i år, säger Malin Widmarc-Nilsson, försäljnings- och marknadschef på Norse Hotels, till Realtid.se.
Räknar ni med att kunna locka fler affärsresenärer i och med omgörningen?
– Affärsresenärer är det vi lever på redan i dag, men nu hoppas vi på fler. Efter renoveringarna och stora investeringar i uppgradering av hotellen är det nödvändigt att justera priserna men det är ändå minimala ändringar. Vi ska fortsätta att vara det prisvärda alternativet, säger Malin Widmarc-Nilsson.
De svenska orter där Ibishotell förvandlas till Ibis Styles är Arlanda, Göteborg, Jönköping, Karlstad, Kista, Lerum, Lund, Mölndal, Västerås och Örebro. Några orter i Sverige kommer att ha kvar andra Ibis-hotell.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.