Realtid

Kändisadvokat gör reklam för Microsoft

Sara Johansson
Uppdaterad: 03 dec. 2012Publicerad: 03 dec. 2012

Advokaten och författaren Jens Lapidus är Microsofts senaste affisch-namn.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Att ”bara” vara advokat räcker inte längre. Jens Laipdus gör som många andra kändisar och ställer upp som ansiktet utåt för ett stort företag.

Jens Lapidus ska gestalta vad Microsoft kallar det nya arbetslivet och ska hjälpa till att förklara hur produkterna används och hänger i hop, enligt Dagens Industri.

– Han jobbar med vårt program Word, han har hög integritet och är trebarnsfar. Han springer maraton, är företagare och har utsetts till Sveriges bäst klädda man, säger Sabina Rasiwala Hägglund, marknadschef för Microsoft i Sverige till DI.

Jens Lapidus har kontrakt på ett halvår och det handlar sannolikt om sexsiffriga belopp i arvode, skriver DI.

På Microsofts hemsida finns en första film publicerad, ”The life puzzle”. Där får tittarna följa med kändisadvokaten på en löprunda och följa med till hans hem där han bland annat putsar kristallkronan samtidigt som han berättar hur han får livspusslet att fungera.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Sara Johansson
Sara Johansson
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]