Investeringar i marknadskommunikation ökade med 2,5 procent till 65 miljarder kronor år 2008.
Investeringar i medier ökade 2008
Realtid.se
Uppdaterad: 14 apr. 2009Publicerad: 14 apr. 2009
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Detta enligt ett pressmeddelande från IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik.
Reklam på internet växte med 18,5 procent och värdet av investeringarna uppgick till 4,8 miljarder kronor. Internet står nu för 7,5 procent av den stora reklamkakan, enligt Nyhetsbyrån Direkt.
Tv ökade med 5,9 procent och omsatte nära 5 miljarder kronor år 2008. Tv ökade därmed sin andel av reklamkakan till 7,7 procent under 2008 från 7,5 procent i fjol.
Sponsring ökade 11,6 procent till 5,1 miljarder kronor.
Bland de medier som minskade var gratistidningar som gick ned 2,6 procent. Gratistidningarna minskade sin andel av reklamkakan till 3,9 procent.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS