Reklambyråerna satsar rekordmycket pengar på internet.
Internet-reklam rusar i höjden
Mest läst i kategorin
Västeuropas reklambyråer kommer att spendera 7,5 miljarder dollar, eller drygt 52 miljarder kronor, på internetreklam i nästa år.
Det uppskattar branschnyhets-sajten eMarketer.
Det är en ökning med 25 procent jämfört med förra året, då siffran var sex miljarder dollar.
Enligt eMarketer kommer 136 miljoner människor i de fem största EU-länderna – Frankrike, Tyskland, Italien och Spanien – gå online nästa år.
45 procent av dem kommer att göra det varje dag. I genomsnitt tillbringar de 11 timmar och 20 minuter uppkopplade på internet.
England är världens största onlinereklam-marknad, skriver nyhetssajten. 18 procent av alla pengar som läggs på reklam i landet kommer att gå till internet.
I USA beräknas internetreklamen öka med 18 procent, på bekostnad av papperstidningar, radio och tv.
Realtid.se
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.