Internet tar inom kort över som ledande annonsmedium. Och Asien går om Europa. Det förutspår det internationella medianätverket Zenith Optimedia.
Internet på väg att ta över
Uppdaterad: 07 dec. 2004Publicerad: 07 dec. 2004
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage 2005 blir det bästa annonsåret sedan 2000. Det spår mediabyrån Zenith Optimedias vd, Steve King. Det senaste året ökade den globala annonsmarknaden med nära 7 procent till 370 miljarder dollar.
Samtidigt förutspås att Asien inom tio år går om Europa i termer av mest utgifter på annonsering. Anledningen sägs i första hand vara Kina, där annonsmarknaden spås öka med över 30 procent till 12 miljarder dollar 2006.
I nuläget står Europa för omkring 26 procent av världens annonsmarknad. Motsvarande siffra för Asien är 20 procent.
Realtid.se
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Olle Blomkvist
Olle Blomkvist
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS