Realtid
administrator
administrator
Uppdaterad: 04 okt. 2004Publicerad: 04 okt. 2004

Den legendariska sport- och kändisagenturen IMG köps upp av investmentbolaget Forstmann Little & Co i New York.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

IMG har 2000 anställda på 60 kontor i 25 länder och är världens ledande sportagent.

IMG grundades av Mark McCormack, som dog i i en hjärtattack förra året, under det tidiga 60-talet och var pionjärer inom marknadsföring av idrottsmän. Företaget började med att representera golfare, racerförare och tennisspelare, men har idag ett brett stall av celebriteter inom såväl mode, sport och musik.

– Mark McCormack gjorde IMG till ett verkligen globalt varumärke. Ingen annan kan mäta sig när det gäller att skapa kundrelationer i den här branschen, säger Theodor J Forstmann, partner på Forstmann Little.

Forstmann Little kommer att finansiera köpet helt med eget kapital. Summan har ej offentliggjorts, men ryktet säger att det hamnar på 700 miljoner dollar.

IMG är också världsledande av produktion av sportevent och försäljning av sändningsrättigheter av sportevent.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]