Växer inom segmentet public affairs.
Hegeli blir ny medlem i PRECIS
Mest läst i kategorin
Petter Lindfors, Richard Hellmark och Joakim Genetays PR-bolag Hegeli Public Affairs växer så det knakar.
Bolaget har efter nio månader på den svenska PR-marknaden fått ett 15-tal uppdragsgivare och bolaget har flera nyrekryteringar på gång.
– Vi är väldigt glada med bolagets utveckling och vi har överträffat våran målsättning. Vi har uträttat mycket för våra kunder som återkommer med fler och större uppdrag, säger Joakim Genetay, kommunikationsansvarig och medgrundare till Hegeli till Realtid.se.
I dag tar Hegeli nästa steg och går i den svenska PR-branschorganisationen PRECIS (The Association of Public Relations Consultancies in Sweden).
– Vi går in i PRECIS för att tillsammans arbeta fram gemensamma regler om hur man bör och inte bör arbete. Precis som i andra branscher är det rimligt att organisationerna samarbetar.
Då uppnår ni PRECIS omsättningskrav?
– Vi kommer att nå omsättningskravet per helår.
Hegeli är nischade inom public affairs för fastighets- och byggbranschen. Bolaget arbetar med att formulera klienternas budskap gentemot beslutsfattare i Sverige och Bryssel.
Gentay uppger att PR-bolagen Kreab Gavin Anderson och Prime är deras främsta konkurrenter inom segmentet. Trots att PR-marknaden i Sverige är bland de största per kapita i hela världen ser Hegeli stor potential att växa inom public affairs i Sverige.
Vilka klienter har ni i nuläget?
– Vi går inte in på vilka våra uppdragsgivare är. Om de vill berätta att de arbetar med oss får de göra det, men då är det upp till dem.
Ni arbetar med bygg- och fastighetsbolag, skulle politiska partier kunna vara tänkbara klienter?
– Om vi säger så här, vi skulle tacksamt arbeta med politiska partier.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.