Realtid

Han vill skapa ett tydligare flygbolag

Realtid.se
Uppdaterad: 13 nov. 2014Publicerad: 13 nov. 2014

Braathens slår ihop svenska varumärken.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Braathes Aviation står i beredskap att skrota varumärkena Malmö Aviation och de olika linjerna under paraplyet Sverigeflyg. Ett nytt flygbolag under gemensamt varumärke ska lanseras under hösten 2015.

Det uppger Kullaflyg (som ingår i Sverigeflyg) på torsdagen.

– Vi har var för sig inom koncernen utmanat de stora aktörerna. Men när vi nu går tillsammans som ett bolag står vi för var tredje inrikesresa och vi vill bli det bästa inrikesflygbolaget i Sverige, säger vd Torbjörn Gregorioff till Helsingborgs Dagblad.

Enligt tidningens uppgifter kommer samordningen även betyda att de olika flyglinjerna samordnas i ett gemensamt bokningssystem.

Omstöpningen av koncernen är det första stora greppet som nya koncernchefen Anders Ehrling tar sedan han tillträdde posten i våras.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS