Kommunikationskoncernen Hallvarsson & Halvarsson köper pr-byrån Springtime.
Hallvarsson & Halvarsson köper Springtime
Mest läst i kategorin
Springtime, som gick med vinst i fjol efter tre raka förlustår, köps nu upp av kommunikationskoncernen Hallvarsson & Halvarsson Group.
I ett pressmeddelande skriver Hallvarsson & Halvarsson att avsikten är att skapa
Sveriges största kommunikationsgrupp.
Gruppen består av de tre kommunikationsbyråerna Hallvarsson & Halvarsson, KW Digital och Springtime.
”Genom att förstärka gruppen kan vi bättre möta de komplexa utmaningar som våra nuvarande och framtida kunder står inför”, kommenterar Martin Petersson, vd Hallvarsson & Halvarsson Group.
Affären sker efter att en grupp ledningspersoner och grundare på Hallvarsson & Halvarsson Group köpt tillbaka företaget från de tidigare amerikanska ägarna.
I fredags avviserade även Hallvarsson & Halvarsson att Johan Ramsten, som är vice vd, har utsetts till ny chef för kommunikationsbyrån.
– Efter en stark inledning på året med nya kundförtroenden att förvalta och ett flertal spännande tillskott till våra team har vi ett starkt momentum framåt. Det är med stor entusiasm som jag tar över ledarskapet för Hallvarsson & Halvarsson tillsammans med fantastiska medarbetare och kunder, sade Johan Ramsten, Managing Partner, Hallvarsson & Halvarsson.
Johan kom till Hallvarsson & Halvarsson 2004. Han har varit rådgivare inom Finansiell kommunikation och Corporate Communication till företagsledningar och styrelser i nästan 20 år.
– Vi har efter återköpet av bolaget som vi nyligen genomförde en stark plattform för fortsatt utveckling. Jag är glad över att Johan tar ansvaret för att ta Hallvarsson & Halvarsson till nästa nivå och ser fram emot att utveckla hela vårt företag mot fortsatta framgångar, sade Martin Petersson som kvarstår som vd för Hallvarsson & Halvarsson Group.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.