Realtid

Gulf gör comeback

Martin Schori
Uppdaterad: 21 dec. 2006Publicerad: 21 dec. 2006

Nordic Oil skyltar om.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

USA-notering – ger det verkligen högre värdering?

23 mars 2025
Spela klippet
Realtid TV

Ekonomin vänder uppåt: "Märks inte för alla ännu"

22 mars 2025

Bensinmacken Gulf, som uppnått kultstatus i vårt land, återuppstår. Det kan man tacka Nordic Oil för, som nu ska skylta om sina 145 försäljningsställen i Sydsverige.

I 23 år har Sverige fått klara sig utan Gulf-mackarna, som köptes av Kuwait Petrolium 1983. De döptes då om till Q8. Nu gör de alltså comeback.

– Vi har gjort undersökningar, och bland 25- till 30-åringar så är varumärket extremt starkt, säger Hans Lejon, vd för Nordic Oil till Dagens Industri. På något sätt har de yngre snappat upp det här med Gulf och tycker att det är häftigt.

Nordic Oil ska också öppna en konceptbutik där de kommer sälja kläder och prylar med Gulf-loggan på.

– Vi kommer att köpa in kläderna, som den gamla Steve McQueen-jackan från 1960-talsfilmen. En vit skinnjacka med Gulfmärket i vitt och orange. Sedan kanske det ska finnas badbollar med Gulfmärket på, som när jag var liten, säger han till Dagens Industri.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

Spela klippet
Affärer

Islossning på marknaden: "Går att göra affärer igen"

23 mars 2025
Spela klippet
Börs & finans

USA-notering – ger det verkligen högre värdering?

23 mars 2025
Spela klippet
Realtid TV

Pension utomlands: Vad du vinner – och vad du riskerar att förlora

23 mars 2025
ANNONS
ANNONS