I Sverige har vi tidningar som Slitz och Moore. Britternas motsvarigheter Maxim och Arena går i graven.
Grabbtidningarna lägger ner

Mest läst i kategorin
Maxim har kommit symbolisera en stor del av den så kallade “lad”-kulturen i Storbritannien. Nu tvingas den dock att lägga ner sin brittiska upplaga efter 14 år som tryckt tidning.
I juni kommer det sista numret av magasinet som ges ut av Dennis Publishing. Maxims hemsida kommer dock att fortsätta.
– Varumärket Maxim förblir det bästsäljande livsstilsmagasinet för män i världen, men Dennis Publishing måste följa med sin tid och inse att varumärkets framtid i Storbritannien är online, säger Dennis Publishings vd James Tye i ett uttalande.
Magasinets upplaga sjönk med hela 41,4 procent, till 45.951 exemplar, under andra halvåret 2008.
När Maxim gick som bäst, år 2000, sålde den i 328,000 ex per månad. På den tiden var den god trea i kriget om läsarna i det här segmentet, bakom Loaded och FHM.
Maxim har editioner i Indien och Kina, samt under lite olika namn även i Frankrike och Portugal.
Så sent som förra månaden kom nyheten att konkurrenten Arena, utgiven av Bauer, skulle stänga igen. Detta efter 22 år som tryckt tidning.
I mars meddelade också Blender, som ägs av Alpha Media i New York, att den lägger ner utgivningen. Blender ägdes tidigare av samma Dennis Publishing som nu lägger ner Maxim.
För två år sedan köpte Alpha rättigheterna till de amerikanska versionerna av Maxim, Stuff och Blender från Dennis för 240 miljoner dollar. I dag är det bara Maxim som fortfarande ges ut. I USA säljer Maxim 2,5 miljoner ex per månad.
Källor: WWD, Guardian.