Vad har företagen för förväntningar och mål för verksamheten 2005?
Fredagspanelen
Mest läst i kategorin
Per Grankvist, marknadschef Wayne’s Coffee
– Vi ska fortsätta växa i samma takt och öka försäljningen på befintliga ställen med 5 procent.
Hur ska försäljningen ökas?
– Genom nya sätt att sälja, förbättra inredningen och utveckla butikskonceptet. Vi kommer även med spännande produktlanseringar i år.
Vad lanserar ni då?
– Det är lite hemligt men jag kan säga att frukost är något vi prioriterar, att få fler kunder till oss på morgonen.
Jan Ryde, vd och ägare Hästens sängar
– Vi förväntar oss att fler ska upptäcka Hästens sängar och sova bra. Vi har ökat varje år så det räknar vi med att göra i år också.
Ola Lindgren, vd, försäkringsmäklaren Pensum:
– Jag tror att Pensum fortsätter att växa och att vi blivit officiell försäkringsmäklare för ytterligare ett antal idrottsförbund till i slutet av 2005. Målet är i och för sig inte att få så många som möjligt, utan att vi kan erbjuda rätt försäkring till rätt pris med rätt villkor.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.