Realtid

Företagsekonomer under nytt varumärke

Realtid.se
Uppdaterad: 13 mars 2014Publicerad: 13 mars 2014

Nu lanseras Stockholm Business School.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

svenskar
Spela klippet
Realtid TV

Dubbel smäll för svenskar när dollarn viker

19 juni 2025

Stockholm School of Economics, som är Handelshögskolans engelska namn, får varumärkeskonkurrens av Stockholm Business School.

Det är Företagsekonomiska institutionen vid Stockholms universitet som får en ny internationell profil från och med idag.

– Namnet Stockholm Business School reflekterar den mångfald och bredd som finns vid institutionen. Här samlas forskare och studenter från hela världen för att tillsammans generera kunskap och utveckla synen på ämnet företagsekonomi, säger prefekt Thomas Hartman i ett pressmeddelande.

Efter fjolårets sammanslagning med Institutionen för reklam och PR och satsningar på nya forskningsområden såsom entreprenörskap och hållbar utveckling representerar vi idag en bredare kompetens med stark anknytning till både akademi och näringsliv

Omkring 3.500 studenter studerar vid institutionen som också har ett trettiotal doktorander knutna till sig.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS