OS i Peking väntas dra in hela sju miljarder kronor i sponsorintäkter. Aldrig tidigare har ett olympiskt spel dragit in så stora reklamintäkter.
Företagen öser pengar över Peking
Mest läst i kategorin
Intäkterna från företag som vill vara med och sponsra de olympiska spelen i Kina 2008 går mot en rekordsumma. Som det ser ut nu kommer mer än en miljard dollar, cirka 7 miljarder kronor, pyttsas in från företag som vill vara med och synas på bild när hela världen riktar sin uppmärksamhet till de olympiska tävlingarna.
Bara de sex största sponorerna, bland andra Volkswagen, Bank of China och China Mobile betalar tillsamman 600 miljoner dollar, cirka 4 miljarder kronor.
– Vi kommer utan tvekan att nå en miljard dollar och Peking-OS kommer att slå alla tidigare rekord, säger Gerhard Heiberg, ordförande för IOK:s marknadsföringskommitté, till Financial Times.
Realtid.se
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.