Realtid

Företagen öser pengar över Peking

administrator
administrator
Uppdaterad: 17 jan. 2005Publicerad: 17 jan. 2005

OS i Peking väntas dra in hela sju miljarder kronor i sponsorintäkter. Aldrig tidigare har ett olympiskt spel dragit in så stora reklamintäkter.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Intäkterna från företag som vill vara med och sponsra de olympiska spelen i Kina 2008 går mot en rekordsumma. Som det ser ut nu kommer mer än en miljard dollar, cirka 7 miljarder kronor, pyttsas in från företag som vill vara med och synas på bild när hela världen riktar sin uppmärksamhet till de olympiska tävlingarna.

Bara de sex största sponorerna, bland andra Volkswagen, Bank of China och China Mobile betalar tillsamman 600 miljoner dollar, cirka 4 miljarder kronor.

– Vi kommer utan tvekan att nå en miljard dollar och Peking-OS kommer att slå alla tidigare rekord, säger Gerhard Heiberg, ordförande för IOK:s marknadsföringskommitté, till Financial Times.

Realtid.se

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]