Realtid

Fokus på branding hos Narva

Miriam Istner-Byman
Uppdaterad: 23 nov. 2016Publicerad: 23 nov. 2016

PR-byrån sjösätter en ny grupp med fokus på varumärkesutveckling och marknadskommunikation.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

– Hela vår verksamhet kretsar redan kring att bygga varumärken. Genom att tillsätta ett team inom dessa två discipliner kommer vi att fokusera extra mycket på att varumärkesbyggande implementeras i alla kunduppdrag, säger Daniel Bergsten, Managing partner, till Realtid.se.

Förvärvet av reklambyrån Heart förra året har varit en viktig pusselbit i att utveckla Narva mot en bredare och kreativare kommunikationsbyrå. Med det nya teamet, som går under namnet Brand, tar Narva ytterligare ett steg mot ett holistiskt och integrerat erbjudande. 

– Vi ser en ökad efterfrågan på insiktsdriven och kreativ kommunikation. Med ett tydligare erbjudande och fokus blir vi en starkare partner till våra kunder, säger Sara Wretblad Carreras, innovationschef på Narva, i ett pressmeddelande.

I teamet ingår fem personer och det finns inget uttalat mål om att gruppen ska växa.

– Narvas mål är att byråns intäkter ska öka med 10-15 procent varje år och vår förhoppning är att det tillsatta teamet kommer att bidra till den tillväxten, säger Daniel Bergsten.

Lanseringen leds av Sara Wretblad Carreras.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Miriam Istner-Byman
Miriam Istner-Byman
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]