PR-byrån sjösätter en ny grupp med fokus på varumärkesutveckling och marknadskommunikation.
Fokus på branding hos Narva
Mest läst i kategorin
– Hela vår verksamhet kretsar redan kring att bygga varumärken. Genom att tillsätta ett team inom dessa två discipliner kommer vi att fokusera extra mycket på att varumärkesbyggande implementeras i alla kunduppdrag, säger Daniel Bergsten, Managing partner, till Realtid.se.
Förvärvet av reklambyrån Heart förra året har varit en viktig pusselbit i att utveckla Narva mot en bredare och kreativare kommunikationsbyrå. Med det nya teamet, som går under namnet Brand, tar Narva ytterligare ett steg mot ett holistiskt och integrerat erbjudande.
– Vi ser en ökad efterfrågan på insiktsdriven och kreativ kommunikation. Med ett tydligare erbjudande och fokus blir vi en starkare partner till våra kunder, säger Sara Wretblad Carreras, innovationschef på Narva, i ett pressmeddelande.
I teamet ingår fem personer och det finns inget uttalat mål om att gruppen ska växa.
– Narvas mål är att byråns intäkter ska öka med 10-15 procent varje år och vår förhoppning är att det tillsatta teamet kommer att bidra till den tillväxten, säger Daniel Bergsten.
Lanseringen leds av Sara Wretblad Carreras.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.