Realtid
administrator
administrator
Uppdaterad: 09 mars 2005Publicerad: 09 mars 2005

... informationschef på mobiloperatören 3. Hela 97 procent av de döva mobilkunderna har ett 3-abonnemang. Hur många är det?

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

– Vi kan gissa på att det handlar om totalt 30.000. Det är de döva inklusive deras närstående.

Varför har så många döva abonnemang hos er?

– De döva upptäckte tidigt videosamtal. Skaffar en person vårt abonnemang så finns det ingen anledning för andra att skaffa något annat. Inom 3 ringer man ju videosamtal gratis.

Gratis alltså. Tjänar ni några pengar då?

– Ja, vi får ju in månadsavgifter och även om videosamtalen kostar noll kronor per minut så använder ju de döva andra tjänster precis som alla andra.

Varför har inte 100 procent av de döva mobilkunderna abonnemang hos er?

– Jag gissar att de tre övriga procenten nöjer sig med sms.

Hur fungerar kundtjänsten för de döva?

ANNONS

– Vi har supportsidor som är gjorda på teckenspråk men sedan finns ju tjänster också där de ringer genom någon som tolkar åt dem.

Finns det någon på kundtjänst som kan teckenspråk?

– Nej. Det borde vi kanske ha. Jag vet inte varför vi inte har det men jag utgår ifrån att Anna-Karin* har utvärderat det och kommit fram till att det går att lösa på annat sätt.

*Anna-Karin Laurell är chef för 3:s kundtjänst

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]