Ericsson byter ut sin logotype. Se hur den nya blev!
Ericsson skrotar loggan
Uppdaterad: 14 sep. 2009Publicerad: 14 sep. 2009
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Ja, till höger syns alltså den nya.
– Det är en evolution och inte en revolution, förklarar Ericssons varumärkesansvariga Helena Norrman för reklambranschens tidning Resumé.
Arbetet med den nya logotypen, liksom med nya typsnitt åt Ericsson, har utförts av Wolff Olins i London, en byrå i NYSE-listade Omnicomgruppen med 68.000 anställda i hela världen.
Hur mycket Wolff Olins har debiterat för sitt arbete avslöjar inte Helena Norrman för Resumé.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Martin Lindgren
Martin Lindgren
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS