10 juni
2026

Realtid

Ericsson bort från Hässleholm

administrator

administrator

<pufftextlänk>Ericsson planerar att lägga ner verksamheten i Hässleholm med 87 anställda.</pufftextlänk> Den flyttas till Linköping men samtidigt är det meningen att personalstyrkan ska övertas av ett annat företag.

Målet är att identifiera ett företag som har potential att erbjuda långsiktig utveckling och som kan erbjuda medarbetarna fortsatt anställning i Hässleholm, säger Kristina Hägg-Blecher på Ericssons informationsavdelning till Kristianstadsbladet.

Ericsson koncentrerar gsm-utvecklingen till färre och större enheter, vilket drabbar Hässleholm.

TT

Senaste lediga jobben

Mest läst i kategorin

Oron gör hushåll försiktiga med plånboken. Arkivbild.
Börs & finans

HUI: Därför ökar inte konsumtionen trots starkare plånböcker

10 juni 2026