Realtid

Effekter ska locka till ny mobil

administrator
administrator
Uppdaterad: 09 maj 2007Publicerad: 09 maj 2007

Nästa hösts mobiler från Sony Ericsson handlar om fler megapixlar i kameran, häftig design och kraftfull handdator. Och en lågprismobil.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

De fyra mobiler som Sony Ericsson lanserade sent på tisdagskvällen i London är uppdateringar av redan kända koncept. Den nya 3G-mobilen T650 har en inbyggd 3,2-megapixel kamera. Musikmobilen S500 är också den en uppföljning av tidigare walkmanmobiler.

Den stora skillnaden är bolagets allt hårdare fokus på design. Förr skulle mobilen vara så liten som möjligt, i dag ska den vara tunn – i Sony Ericssons fall 14 millimeter. Ju tunnare desto bättre är slagordet för mobildesigners som vill hänga med.

De två nya modellerna sägs också vara inspirerade av det nordiska ljuset och färgerna och skrivbordsteman förändras över dygnet.

När konkurrenter som Nokia vräker ut nya, allt kraftfullare mobiler på Sony Ericssons hemmaplan- mobiler i toppskiktet – gäller det att sticka ut.

Det gäller också att komma med många mobiler under året. Den här lanseringen är bolagets tredje bara i år.

Sony Ericssons tidigare flaggskepp P990 ersätts av P1. Också den har krympt i omfång, men fått bland annat längre batteritid än sina föregångare.

För dem som inte känner ett omedelbart behov av blinkande skärmar, ”nordiskt ljus” och de allra häftigaste tjänsterna lanseras en ny lågpristelefon T250. Utrustad med en enklare kamera, dagbok, radio och meddelandehantering, ska de locka kunder som vill ha basbehovet täckt.

Hugade köpare får beväpna sig med tålamod. De nya modellerna finns inte i butiksdiskarna förrän till hösten.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS