Realtid

Coca-Cola satsar i Kina

administrator
administrator
Uppdaterad: 13 dec. 2004Publicerad: 13 dec. 2004

Coca-Cola förväntar sig att Kina kommer att bli dess tredje största marknad inom fyra år, från den nuvarande femteplatsen. Framför allt beroende på OS 2008, rapporterade tidningen China Daily på måndagen.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Coca-Cola hoppas uppnå målet genom att investera mer i produktion och utveckling samt anställa fler, skriver den engelskspråkiga tidningen, utan att säga hur mycket som ska investeras.

När Olympiska spelen i Peking 2008 närmar sig kommer Coca-Cola att avslöja sina expansionsplaner, sade Cola-Colas verkställande direktör i Kina, Paul Etchells, till tidningen.

Coca-Cola kom åter in på den kinesiska marknaden 1979 efter att ha lämnat den tillsammans med andra amerikanska företag efter det kommunistiska maktövertagande tre decennier tidigare.

Coca-Cola har nu en marknadsandel på cirka 23 procent och är därmed det ledande märket på landets kolsyrade läskmarknad, enligt en tidigare rapport.

TT

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]