Coca-Cola förväntar sig att Kina kommer att bli dess tredje största marknad inom fyra år, från den nuvarande femteplatsen. Framför allt beroende på OS 2008, rapporterade tidningen China Daily på måndagen.
Coca-Cola satsar i Kina
Mest läst i kategorin
Coca-Cola hoppas uppnå målet genom att investera mer i produktion och utveckling samt anställa fler, skriver den engelskspråkiga tidningen, utan att säga hur mycket som ska investeras.
När Olympiska spelen i Peking 2008 närmar sig kommer Coca-Cola att avslöja sina expansionsplaner, sade Cola-Colas verkställande direktör i Kina, Paul Etchells, till tidningen.
Coca-Cola kom åter in på den kinesiska marknaden 1979 efter att ha lämnat den tillsammans med andra amerikanska företag efter det kommunistiska maktövertagande tre decennier tidigare.
Coca-Cola har nu en marknadsandel på cirka 23 procent och är därmed det ledande märket på landets kolsyrade läskmarknad, enligt en tidigare rapport.
TT
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.