Realtid

Bird & Birds Prosolvia-skryt

Realtid.se
Uppdaterad: 17 feb. 2014Publicerad: 17 feb. 2014

Annonskampanj efter historisk seger.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Advokatbyrån Bird & Bird annonserar på en helsida i måndagens utgåva av Dagens Industri med budskapet ”Vill du veta hur vi vann Prosolvia-tvisten?”.

På den egna hemsidan har byrån gjort en särskild sida där man skriver mer om målet. Senare i vår kommer byrån även anordna ett seminarium på samma tema.

Annonskampanjen kommer bara några månader efter att Prosolvias konkursbo vunnit en historisk seger över revisionsjätten PWC som säkrade 742,5 miljoner kronor åt konkursboet.

På hemsidan beskriver byrån strategin för att vända tingsrättsdomen som gick emot Prosolvia. Förutom egen expertis vände sig byrån även till advokater och professorer i Sverige och utomlands.

Men något överraskande framhåller byrån presentationstekniken under förhandlingarna som avgörande:

”I processer gäller det inte bara att ha rätt utan även att få rätt. Man måste övertyga domarna om att man har rätt. För att lyckas med det beslöt vi att ta till nya grepp som innebar att vi presenterade orsakssambandet inte enbart genom muntliga och skriftliga framställningar utan även i bilder och grafik”.

För ändramålet anlitades extern expertis.

”Detta nya grepp bidrog utan tvekan till att vi lyckades övertyga hovrätten om att den vårdslösa revisionen trots allt hade orsakat skadan”, skriver Bird & Bird på hemsidan.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS
ANNONS