Realtid

Bingo satsar på mode

administrator
administrator
Uppdaterad: 12 sep. 2006Publicerad: 12 sep. 2006

Flickfotografen och tidningsmakaren Bingo Rimér går nu in i ett nytt projekt. I oktober öppnar hans nya e-handelsbutik för underkläder Sexy.se. "Nu ska jag klä på tjejerna, och inte tvärt om", säger han i en intervju till Realtid.se.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Bingo erkänner villigt att han inte har någon som helst erfarenhet av modebranschen. Tanken på e-handelsbutiken har sakta vuxit fram då han länge tyckt att Stockholm saknar ett alternativt för underkläder.

– Problemet har varit att det inte finns något alternativ mellan Lindex och porrbutiker som US-Video. I Sverige finns ingen etablerat butik med lite sexigare underkläder, vilket det gör i de flesta andra stora städer.

Till sin hjälp med klädprojektet har Bingo Svante Tegnér. Tillsammans grundade de Lejon Media för fem år sedan. I dag ger bolaget ut tidningarna Moore, Pause, Sälen och Familj. Företaget har 25 anställda och omsatte 18 miljoner 2005.

Svante Tegnér hoppade nyligen av vd-posten på Lejon Media för att helhjärtat satsa på sitt klädprojekt Bubbleroom.se som säljer märkeskläder på nätet. Svante Tegnér är även en av investerarna i Sexy.se genom GM Entertainment.

– Svante har visat att e-handel verkligen fungerar nu. Allt är mycket enklare och folk är inte längre rädda för att knappa in sina kontokortsnummer på nätet, säger Bingo Rimér.

Vad kommer din roll vara i det nya företaget?

– Jag kommer ha den kreativa rollen. Jag kommer bland annat att arbeta mycket med pr. Samtidigt måste jag bygga en trovärdighet. Den nya butiken har inget att göra med Moore. Vår målgrupp är kvinnor mellan 18 och 40.

Satsar ni bara på nätet?

ANNONS

– Nä, vi kommer även att ha en butik i stan. Jag har en lokal på gång på Drottninggatan. Jag har tittat på lokaler runt Stureplan, men de är väldigt dyra och jag måste hushålla med pengarna inledningsvis. Dessutom är det ett helt annat folkvimmel runt Åhléns så jag tror att det blir ett bra ställe.

Ska ni vara exklusiva eller satsa brett?

– Vi ska vara ett sexigare alternativ till H&M och Lindex – lite edge helt enkelt! Vi kommer att ha tre avdelningar. Den första är ganska basic med bomullsunderkläder. Den andra är sexigare och kommer bland annat att innehålla Victoria Silvstedts nya märke. Den tredje avdelningen är mer vågad, där kan man köpa sjuksyster- och servitriskläder.

Hur ser framtidsplanerna ut?

– Vår förhoppning är att kunna utvidga till 10 butiker under 2007 i franchiseformat. Dessutom ska vi satsa på att ta fram ett eget varumärke.

Kommer ni att utnyttja tidningarna för att sälja underkläder?

– Visst, vi ser ju tidningarna som en bra plattform att nå ut. Men samtidigt är det separata bolag så vi betalar för allt annonsutrymme.

När öppnar butiken?

ANNONS

– Den 19:e oktober.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS