BDO toppar Svenskt kvalitetsindex ranking över kundnöjdheten bland Sveriges revisions- och rådgivningsbyråer.
BDO har nöjdast kunder
Mest läst i kategorin
Svenskt kvalitetsindex presenterar för fjärde året i rad kundnöjdheten hos sveriges revisions- och rådgivningsbyråer.
Nöjdheten bland kunderna till revisionsbolagen har ökat under året med 1,5 enhet. Generellt är kunderna mycket nöjda med sina revisionsbolag, visar rapporten från SKI.
Det framgår även att Revisionsbyrån BDO toppar rankingen och att alla aktörer förutom Grant Thornton ökar något i kundnöjdheten.
KPMG lyckades bäst bland de större bolaget, det vill säga de som omsätter mer än 1 miljard kronor, medan BDO och EY lyckades bäst bland de mindre, de bolag med en omsättning upp till 200 miljoner kronor.
Det framgår även av rapporten att de kunder som har fler tjänster förutom revision exempelvis skatterådgivning och konsultation är mer nöjda än de som bara har revision.
Jämfört med fjolåret noteras relatiivt små förändringar i kundnöjdheten för branschen som helhet. Det som dock framgår av rapporten är att branschen fått bättre betyg kring pålitlighet och ansvarsfullhet samt kring tillgänglighet, löpande kommunikation och kompetens.
Kunderna ställer högre krav på tjänster och att revisionsbyrån kan se helheten ur ett kundperspektiv.
Studien bygger på cirka 1.200 intervjuer.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.