Realtid

Bättre prognos för annonser

administrator
administrator
Uppdaterad: 01 dec. 2004Publicerad: 01 dec. 2004

Institutet för Reklam- och Mediestatistik (IRM) höjer sin prognos för mediemarknadens omsättning i år och nästa år. Utvecklingen i det tredje kvartalet var väsentligt bättre än väntat och även fjärde kvartalet bedöms bli starkare än vad IRM tidigare trott.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

IRM gör nu bedömningen att den totala annonsomsättningen kommer att bli 24,6 miljarder kronor i år, vilket innebär att IRM höjer sin prognos med 200 miljoner kronor.

Hittills i år är det annonseringen på internet som ökat mest, men också kvällspress, gratistidningar och oadresserad reklam ökar bra. Sämre har det gått för morgonpress, fackpress och tryckta kataloger, skriver IRM i ett pressmeddelande.

Nästa år bedömer IRM att alla medigrupper utom tryckta kataloger kommer att visa positiv tillväxt. Mest väntas annonseringen på internet att öka.

TT

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]