...vice vd på Tasteline.com proväter gärna på kontoret innan hon presenterar recepten för läsarna.
Anna Norin
Mest läst i kategorin
-Jag tror att min roll som vice VD på ett litet bolag skiljer sig mycket åt jämfört med ett större bolag eftersom jag har så många olika roller här. Jag är både marknads- och försäljningschef, så uppgifterna varierar, men min vardag består främst av kundkontakter. Dels att hålla kontakten med gamla kunder, dels att se till att vi får nya kunder och annonsörer. Det blir naturligtvis väldigt mycket mejlande och ringande. Som försäljningschef handlar det mycket om att förhandla med kunderna och sponsorerna om priser och hur mycket de ska delta i processen.
Jag tycker du verkar bra på att förhandla.
– Det är inget man kan läsa sig till, man lär sig efterhand. Men visst blir man mer slipad med åren.
Vad gör du mer på kontoret?
-Jag ska också se till att den interna kommunikationen fungerar, vilket den ofta gör här. Dörrarna står alltid öppna mellan rummen, så får man en bra idé så är det bara att gå in till mig eller någon annan och lägga fram den. Att ha högt i tak på en sån här redaktion är viktigt tycker jag.
Men i eftermiddag sitter jag och planerar styrelsemötet inför morgondagen.
Vad kommer ni att ta upp då?
-Framför allt så kommer jag och vd:n att presentera våra försäljningssiffror, men även diskutera utvecklingsmöjligheter och nya strategier.
Händer det att styrelsen ryter till?
-Nej, men de vill ju givetvis att företaget ska gå med vinst, det handlar ju om att kunna bygga upp verksamheten inför framtiden.
Tasteline.com anordnar ju också tävlingar och deltar i mässor, finns du på plats då?
-Inte i form av jury eller så, utan snarare vid sidan av. Det är viktigt att vara med på plats och hålla sig à jour med lanseringar av nya kunder. Då och då kommer det ju också kockar hit till kontoret och lagar mat så att vi ska få smaka på nya recept.
På kontoret?
– Ja, i köket här. Ibland anordnar vi även andra former av sammankomster här på kontoret, i torsdags hade vi exempelvis chokladprovning för kunder och sponsorer.
Blir det mycket gratisätande?
– Så där, finns det tillgängligt så är det ju synd att slänga det. Gemensamt för oss alla här på kontoret är att vi gillar att jobba med mat och dryck, men det säger sig väl nästan själv att man måste tycka det är roligt.
Anna Modig
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.