Chloé Schutermans modeblogg fördubblade sajtens besök.
12-åringens blogg lyfte Chic
Mest läst i kategorin
Totalt ökade Chic.se med 156 procent enligt Kia Index, rapporterar Dagens Media.
När bloggen lanserades låg besökstalen på 50 000 besökare i veckan. Förra veckan besökte 128 000 unika webbläsare sidan och det är all time high för sajten, skriver DM.
– Mode är Chloés intresse, det är inget jag tvingat på henne. Det ingår i vår familj, mode konst och fotografi. Hon är också uppvuxen med att intelligens går före skönhet. Vi är entreprenörer, vi driver dagligen våra företag och diskuterar det dagligen vid middagsbordet, sade hennes mamma Nathalie Schuterman till Resumé i våras.
12-åriga Chloé Schuterman gjorde en omtalad debut i TV4:s ”Förkväll” där hon pratade om mode.
Här är programmet:
Här är länken till hennes blogg
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.