Bank & FintechNyhet För dig som prenumerant

Swedbank skrotar meddelandetjänst – satsar istället på virtuell assistent

Swedbank skrotar meddelandetjänst – satsar istället på virtuell assistentSwedbank skrotar meddelandetjänst – satsar istället på virtuell assistent
Nu har Swedbank lagt ner sin tjänst för digitala meddelanden till kundtjänst eller kundernas personliga bankman. Istället hänvisar banken till en chatttjänst för enkla hjälpbehov eller telefonkontakt för mer komplicerade frågeställningar.
Publicerad
Uppdaterad
Nu har Swedbank lagt ner sin tjänst för digitala meddelanden till kundtjänst eller kundernas personliga bankman. Istället hänvisar banken till en chatttjänst för enkla hjälpbehov eller telefonkontakt för mer komplicerade frågeställningar.

Anders Frick

Förändringens vindar blåser på Swedbank, vilket bland annat har resulterat i att banken nu skrotar möjligheten för kunderna att skicka meddelanden via internetbanken. Istället här kunderna hänvisade till en chatt.

tests

00000000

000000

000000

000000

Har du redan ett konto.

Teckna premiumabonnemang

Månad
299
kronor per månad

Ex moms
Registrera med företagsmejl

Mest populär
Helår
274
kronor per månad

Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr

Team

Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>

Det här får du som medlem

  • Tillgång till allt vårt Premium-innehåll på Realtid.
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare.
  • Krönikor, och analyser från ledande profiler.
  • Bli en del av vår community.

Så här fungerar Premium

  • Betala per månad eller år.
  • Säg upp enkelt när du vill.
  • Välj mellan kort, Klarna eller företagsfaktura som betalningsalternativ.
  • Läs fullständiga villkor här.

Frågor?

Annons