Jämförelsestjänsten Fair-laan.se gör att den svenska lånemarknaden blir mer överskådlig

SMS- och snabblån brukar man vanligtvis relatera till ord så som otryggt, höga räntor och dolda kostnader. Oftast tar många SMS-lån som en sista utväg, och tvingas därför till skyhöga räntor som i slutändan nästan blir dyrare än själva lånet.

Vi lever i en materialistisk värld där det gäller att konsumera för att överleva. Därför är det är ett stigande intresse i dagens samhälle med digitala lån. Det finns ett stort utbud av diverse långivare, men vilken ska man välja? Vilken är bäst?

Svårt att hitta rätt lån
Räntan på snabblån brukar vara högre än vid andra typer av lån men det finns det även räntefria lån, men räntefritt betyder inte kostnadsfritt. Det kan finnas andra fasta avgifter man bör hålla koll på, så som uppläggningsavgifter och aviavgifter. Det är mycket man ska hålla koll på när man ska kontrollera alla de olika villkoren. I många fall är återbetalningstiden rätt kort, och lånet ska vara återbetalat inom 14 till 30 dagar.

Julia Jernström, Swedish Country Manager på Fair-laan, säger följande “Det finns ett behov att kunna låna via sin egen dator, med att ha villkor och annan information samlat på ett enda ställe”.

Räddaren i nöden
Fair-laan.se är en tjänst inom finanssektorn som på flera internationella marknader hjälper tusentals konsumenter att jämföra lån online. Företaget såg en möjlighet att tillgodose den växande trenden och göra det enklare för de många människor som blivit lurade med höga räntor och dolda kostnader när det kommer till snabblån. De strävar efter att göra lånemarknaden mer transparent, tillgänglig och riskfri för konsumenter att få beviljat lån. Visionen hos Fair-laan.se är att de vill hjälpa människor att hitta det bästa möjliga riskfria lånet, utan att mellanhänder utnyttjar situationen.

Fair-laan.se är alltså, som namnet antyder, utvecklat för att låntagaren ska få en klar bild och en grundlig översikt över sina möjligheter på ett opartiskt sätt. Det är en gratistjänst som jämför marknadens snabblån så man enkelt kan se vilket lån som är det mest attraktiva efter sina egna behov och sedan klicka vidare till en av deras samarbetspartners för att fullfölja lånet.

Med Fair-laans jämförelsetjänst online blir information om villkor och låneprocessen lättare tillgängligt för låntagaren. Digalitiseringen gör att den svenska lånemarknaden blir allt mer transparent, vilket ger låntagaren förmånen att själv kunna välja långivare efter villkor, information och specifika förmåner.

På tjänstens hemsida kan du enkelt skräddarsy ditt eget lån efter dina egna mål, vare sig om det handlar om bolån, att samla alla lån till ett, SMS-lån eller snabblån. På Fair-laan.se diskrimineras ingen, utan de försöker snarare hjälpa låntagare som har betalningsanmärkningar genom att samla lånen och ger dem extra chanser att få beviljade lån. Därför bör man ta hjälp av Fair-laan.se om man vill låna pengar utan UC eller låna trots att man har betalningsanmärkningar.

Om Fair-laan.se
Fair-laan är en onlinetjänst som jämför flera långivare på den svenska marknaden. De erbjuder låntagare en djupgående översikt för att låntagaren sedan själv ska kunna bestämma vilket lån som passar deras situation bäst. Företaget startades 2014 i Danmark av Andreas Linde och Stefan Olsen, företaget växer snabbt och finns nu tillgängligt i Sverige, Danmark och Norge.