Realtid

Premiär för Realtid Premium

Camilla Jonsson
Camilla Jonsson
Uppdaterad: 11 maj 2021Publicerad: 11 maj 2021

– Det finns ingen annan affärstidning eller sajt som har samma spets eller djup, som Realtid har. Vårt fokus på finansbranschens aktörer är unikt, säger Camilla Jonsson, Realtids chefredaktör.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Realtid har en lång och delvis brokig historia. Första versionen lanserades 2004 och tilltalet och inriktning har varierat över tid.

Sedan 2018 har fokus varit att bevaka, granska, analysera och kommentera händelser inom finansbranschen.

Ett arbete som har förfinats allt eftersom. Drygt 100 000 söker sig nu till Realtid varje vecka. 70 000 prenumererar på de dagliga nyhetsbreven. Under våren har redaktionen knutit till sig några av de mest spännande profilerna inom branschen som gästkrönikörer och ett Advisory Board som borgar för kloka inspel och affärsutveckling. Och nu är det dags för nästa steg.

– Med Premium på plats är vår målsättning att Realtid ska bli en kunskapsbärare för hela finansbranschen och omliggande verksamheter, med journalistik, utbildningar och event, säger Maria Pellborn, vd för Realtid sedan i februari.

Köp Premium här>>

Det första inslaget när det gäller utbildningar är ett unikt och exklusivt samarbete med KTH Executive School. För att täcka behovet av ökad förståelse och kompetens inom fintech har KTH Executive  School skräddarsytt Fintech for Executives. Ett program fördelat på tre tillfällen med start i september. Kursledare är KTH:s främsta experter och pedagoger inom Fintech och AI. Läs mer här >>

Alla som tecknar ett medlemskap i Realtid Premium får rabatt på utbildningen motsvarande årsavgiften för ett helår för vad Premium kostar. Läs mer här >>

Dessutom får man som medlem fri tillgång i tre månader till den digitala juristbyrån Lexlys tjänster, en tjänst som annars kostar 699 kronor per månad, exklusive moms. Läs mer här>>

ANNONS

Lexly ger dig hjälp med juridisk rådgivning, avtal och allt som underlättar livet för dig som företagare, anställd och privatperson.

– Viktigast ändå är vår journalistik. Realtid har några av landets mest ansedda och meriterade reportrar i staben. Vi gör granskningar, analyser och kommentarer, som du inte hittar någon annanstans, säger Camilla Jonsson.

– Visst hade det varit trevligt om vi hade kunnat fortsätta att bjuda på vårt innehåll, men det funkar inte. Annonsaffären räcker inte och för att kunna växa och fortsätta att utvecklas behöver vi också läsarintäkter.

Efter sommaren kommer även Realtid Event att rulla ut. Samt satsningen på karriärrelaterade nyheter. 

– Vi vill bidra till en god samhällsutveckling. Mycket är ogjort och vi har massor med idéer och ännu mer energi. Inom kort kommer vi att bjuda in till vårt första event som vi hoppas ska kunna gå av stapeln i oktober, säger Maria Pellborn.

Projektet har gjorts i samarbete med kunskapsföretaget Recuro. Bricco har ansvarat för teknisk utveckling.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS

Senaste nytt

ANNONS