23 juni
2026

Realtid

Nordea har flest anmälningar om bankbedrägeri

Foto: TT
Finwire

Nordea ligger i topp i antalet anmälningar om bankbedrägerier.

Nordea är i topp vad gäller anmälningar om bankbedrägerier.

Enligt en granskning från Ekot stod banken för mer än var tredje anmälan under förra året.

”Vi ser naturligtvis mycket allvarligt på att våra kunder utsätts för bedrägerier, och arbetar löpande med att motverka bedrägerier”, skriver Nordeas presskommunikatör i ett mejl.

Överlag har anmälningarna om bankbedrägerier ökat hos Allmänna Reklamationsnämnden.

Senaste lediga jobben

Mest läst i kategorin

Spela klippet
Realtid TV

Gustav Buder: ”Inom tio år är bitcoin säkrare än dollarn”

22 juni 2026
Bank & Fintech

Första stablecoin baserad på svenska kronan lanseras

19 juni 2026
Bank & Fintech

"Inflation är ett val" – räntehöjning kan komma

18 juni 2026