Karriär & ledarskapNyhet

Linus Logren har anställts som Head of Demand Generation på Finshark

Vd Adnan Sporo med Linus Logren, Finsharks nya Head of Demand Generation.
Publicerad
Uppdaterad

Fintechbolaget Finshark har rekryterat Linus Logren till Head of Demand Generation.

Annelie Sandström

Efter en lyckad investeringsrunda i början av året, då bolaget tog in 20M SEK i kapital utökar man nu sin kapacitet med fokus på en internationell lansering. Linus Logren, som tidigare varit Agency Director på Web Guide Partner har anställts som Head of Demand Generation på Finshark. Det framgår av ett pressmeddelande. Linus Logren kommer leda bolaget mot en mer intäktsdriven och fokuserad marknadsföring.

– Tidigare har vi varit tvungna att sitta på många stolar och bära många hattar. Vi har gjort marknadsföring som fungerat väl, men nu behöver vi strömlinjeforma och se till att vi gör rätt saker mot våra intäktsmål. Det gör vi med Linus Logren, kommenterar Adnan Sporo, vd för Finshark.

Bolaget har ambitiösa mål satta för båda sina erbjudanden inom Payments och Financial Data Analysis och målet är att etablera sig ute i Europa. Tjänsterna underlättar för konsumenter att göra köp online, men minskar också ledtider och riskerna för bedrägeri hos företagen. Kunderna finns idag huvudsakligen i Sverige, men också i Norge och Finland, framgår av pressmeddelandet.

Annons
Annons