Bank & FintechNyhet

Klarna lanserar Virtual Shopping 

Publicerad
Uppdaterad

Idag lanseras Klarnas Virtual Shopping – en funktion som kombinerar fysisk butiksupplevelse med köp online.

Realtid.se

Med Klarna Virtual Shopping kan kunder som shoppar online komma i direktkontakt med experter från fysisk butik och med hjälp av livechatt och videosamtal kan kunden få inspiration och produktråd.  Verktyget används redan av Levi’s, Hugo Boss och fler än 300 andra varumärken. Nu lanseras det för Klarnas över 400 000 handlare globalt. Det framgår av ett pressmeddelande.

Lanseringen av Virtual Shopping bygger på fjolårets förvärv av Hero, en social shoppingplattform som är ledande inom virtuella shoppingtjänster.

Efter att ha fått online-assistans från en butiksexpert är det upp till 21 gånger mer sannolikt att kunden genomför köpet, jämfört med de som inte gjorde det under 2020, enligt Klarna.

Annons

Klarnas Virtual Shopping-funktion finns i dag på 18 marknader: USA, Kanada, Storbritannien, Australien, Nya Zeeland, Norge, Danmark, Frankrike, Polen, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Österrike, Schweiz, Spanien, Portugal, Italien och Sverige. Under 2022 kommer funktionen att lanseras på ytterligare marknader.

Annons