Realtid

X sänker annonspriser - vill locka tillbaka användare

Foto: TT
Finwire
Uppdaterad: 26 juli 2023Publicerad: 26 juli 2023

X, tidigare känt som Twitter, sänker annonspriserna i ett försök att få tillbaka användare.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Mikrobloggen X, tidigare känd som Twitter, väljer att dra ned på sina annonspriser för att locka tillbaka användare till plattformen, skriver Wall Street Journal (WSJ) som tagit del av ett mejl.

Affärstidningen har tagit del av ett mejl som skickats till utvalda annonsörer. Nedskärningarna gäller för vissa annonsformat i USA och Storbritannien.

Erbjudandet innebär att annonsörerna får 50 procent rabatt på vissa typer av reklam på plattformen, skriver WSJ.

Sedan Elon Musk tog över ägandet av mikrobloggen har dess annonsörer ställt sig skeptiska till miljardärens ställning mot innehållsmoderering. Samtidigt har den ekonomiska nedgången satt reklambranschen i ett tufft läge vilket påverkar hela mediabranschen.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]