Sociala medier-relaterade bolag sjönk i den amerikanska efterhandeln under torsdagskvällen efter att Snap släppt sina siffror för det andra kvartalet. Rapporten var sämre än väntat, där ebitda-vinsten sjönk rejält.
Tungt för sociala medier-jättar efter miss av Snap
Mest läst i kategorin
Enligt CNBC hade analytiker väntat sig en försäljningstillväxt om 18 procent, utfallet blev cirka 13 procent. Snap föll drygt 26 procent i efterhandeln, och flera andra aktörer följde med ner i fallet. Meta backade runt fem procent, Pinterest med nästan sju procent och Alphabet föll drygt 2,5 procent.
Snap tillskrev det försämrade resultatet med en avtagande efterfrågan på sin annonsplattform, ökad konkurrens från bland annat Tiktok samt en försvårad ekonomisk situation.
Bolaget hade innan raset i efterhandeln förlorat nästan två tredjedelar av sitt värde på börsen i år.
Senaste nytt
Behöver ditt företag mer skydd än vad du tror?
Se vilka risker du kan täcka med vår branschspecifika försäkring. Köp online enkelt.
Så får du makt över företagets likviditet
Datadrivna finansieringstjänster som gör vardagen enklare för dig som företagare.
Tänk inte mer på bokföringen (än du behöver)
Med Fortnox är bokföringen uppdaterad i realtid, så att du alltid kan lita på siffrorna.