Hemligheten bakom framgångarna för Tershine i sociala medier

Taggar i artikeln

EYOYSverige
Tobias Ericson.
Publicerad
Uppdaterad

Från att Tobias Ericson satt i sina föräldrars garage och fyllde, färgade, doftade samt klistrade tusentals flaskor har bilvårdsproduktbolaget Tershine idag ett 20-tal anställda och finns hos de flesta stora återförsäljarna i Sverige. I kväll prisades bolagets grundare i den Stockholmsbaserade regionfinalen av EY Entrepreneur of the Year.

Anders Frick

Gloss Cave 1.0, det är Tobias Ericsons benämning på sina föräldrars garage, där han har spenderat många timmar med att fylla flaskor och klistra etiketter. Idag har Tershine egna lokaler i Täby där man framgångsrikt tar fram bilvårdsprodukter. Nyckeln till framgången är sociala medier, det berättar Tobias Ericson.

– Ja, sociala medier är den överlägset viktigaste faktorn, säger Tobias Ericson.

Han förklarar att knepet för att kunna producera bra innehåll på sociala medier är att ha ”örat mot marken”, förstå sig på trender och brinna för det man gör eftersom det lyser igenom till kunderna.

Annons

I år räknar han med att Tershine når en omsättning på närmare 100 miljoner kronor.

Vad motiverar dig att gå till jobbet varje dag?
– Att se min personal och varumärket växa, samt alla våra glada och nöjda kunder. Sedan att man jobbar med sin hobby gör att det inte känns som att gå till jobbet. Jag gör det jag älskar, varje dag, säger han.

Hur ser planerna ut för bolaget framöver?

Annons

– Vi ska börja att expandera utanför Sverige samt fortsätta leda utvecklingen mot hälsosammare och mer miljövänliga produkter, säger han.

Hur känns det att ha nått EY:s regionfinal?

– Extremt hedrande, speciellt när man ser de övriga bolagen, säger Tobias Ericson.

Annons

Här kan du se och höra Tobias Ericson ena ord om bakgrunden till Tershine:

 

 

Annons